Recenze: ‘Pistol’ dává Sex Pistols nejméně punkový biopic vůbec

Louis Partridge, Anson Boon, and Toby Wallace in FX's 'Pistol.'

Brzy v Pistole, šestidílná minisérie produkovaná FX o vzrušujícím vzestupu a ošklivém pádu klíčového anglického punkového počinu Sex Pistols, se skupina a jejich přátelé shromáždili v provizorních zkušebních prostorách na bujarý večírek. Grandiózní manažer Malcolm McLaren (Thomas Brodie-Sangster) prohlašuje kytaristovi Stevu Jonesovi (Toby Wallace), že jsou svědky zrodu nového hnutí. Skeptický Jones, který si všiml, že davy omílají neškodný popový hit „Shang-A-Lang“, se ptá, jestli povstání může být doprovázeno soundtrackem k Bay City Rollers.

Tato bitva mezi revolucí a konvencí je ústředním napětím uvnitř i vně Pistole, režie Danny Boyle. Pistols nasměrovali vztek, který cítili, když zůstali v rozpadajících se troskách britského impéria, aby sundali rockovou hudbu zpět k jejím rebelským kořenům, postavili na ní něco nového a nebezpečného a dokázali nahrát jedno skvělé album, než se sami zničili. („Bůh ochraňuj královnu“ stále plácá.) Díky svému rychle se měnícímu vizuálnímu stylu a dalším Boyleovským úspěchům, Pistole jasně aspiruje na vnesení stejné anarchie do kalcifikovaného stavu moderního prestižního televizního dramatu. Ale jinak je to další hudební životopisný film opředený klišé, který nedokáže překročit svůj žánr způsobem, který Nevadí bollocks, tady jsou Sex Pistols udělal se svým.

Spisovatel Craig Pearce adaptuje Jonesovy monografie Lonely Boy: Tales From a Sex Pistol, Není tedy překvapením, že show staví Jonese jako chybujícího, ale roztomilého hrdinu našeho příběhu: fanouška glam rocku, který narazil na punk díky tomu, že znal McLaren a módní průkopníky Vivienne Westwood (Talulah Riley) a Jordan (Maisie Williams, nosí jeden outfit za druhým, který by naprosto flummox Arya Stark). Poté se naučil na kytaru přes skepticismus zkušenějšího kamaráda Chrissie Hynde (Sydney Chandler) a držel Pistols pohromadě tak dlouho, jak to jen šlo, navzdory vzrušující osobnosti frontmana Johnnyho Rottena (Anson Boon) a sebedestruktivnímu nádechu basáka. Sid Vicious (Louis Partridge). Wallace je přesvědčivý hlavní muž, ale Jones se cítí jako příliš tradiční vstupní bod pro tuto ságu. (Skutečný Johnny Rotten, alias John Lydon, se od celého projektu distancoval a postavil Jonese a bubeníka Paula Cooka k soudu.)

Jsou momenty, které skvěle fungují: Pistols hrají dobře spolu poprvé, nebo Cook (Jacob Slater), který mění rytmus „Anarchy in the UK“, až to připomíná vzdornou hymnu, kterou známe. Ale jejich verze existují v polovině skutečných a fiktivních životopisných filmů, které kdy byly natočeny. Cook záchrana „Anarchie“ je v podstatě stejná jako podněcující incident To co děláš!) A dokonce i detaily čerpané přímo ze skutečného života – bývalý John Simon Ritchie dostal přezdívku Sid Vicious poté, co ho kousl Rottenův křeček Sid – zde hrají extrémně banální. (Aktuální linie dialogu v této scéně, odkazující na křečka: “Sid je opravdu zlý!”)

Boyleovy režijní dary se naplno projevují a herci přesahují pouhé dojmy z punkových legend, takže klišé Pistole je zklamáním, ale ne úplně ochromujícím. Přesto se show zdá přehnaná stejným způsobem jako hard a progrockové kapely éry, proti kterým se Pistols bouřili, s příběhem, který se pět hodin pohybuje v klidném tempu a pak uhání přes katastrofální americké turné kapely, tragické osudy Sida a přítelkyně Nancy Spungen (Emma Appleton) a příliš mnoho dalšího v závěrečné epizodě. Je to, jako by se Pearce a Boyle zdráhali strávit příliš mnoho času přehodnocením materiálu, o kterém se Sid a Nancyklasický film z roku 1986, který měl neúprosného ducha a tón Pistole mohl upřímně použít více.

The Sex Pistols byla kapela zrozená z hněvu; Pistole je show dělaná s láskou. To je nepříjemná kombinace.

Všech šest epizod Pistole jsou nyní streamovány na Hulu. Viděl jsem to celé.